Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2019


4. Oktober Welttierschutztag - Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

Der Welttierschutztag ist ein internationaler Aktionstag für den Tierschutz, der am 4. Oktober begangen wird. An diesem Tag gedenkt man den Heiligen Franz von Assisi (Namenstag), der am Abend des 3. Oktober 1226 gestorben ist (nach damaligem römisch-antikem Verständnis zählte die Zeit nach Sonnenuntergang bereits zum darauf folgenden Tag; daher zum 4. Oktober) und der als Gründer des Franziskanerordens unter anderem wegen seiner Tierpredigten berühmt und volkstümlich wurde.
aus: http://de.wikipedia.org/wiki/Welttierschutztag

Franz von Assisi 

der Hund 
die Katze 
die Schildkröte 
die Kuh 
der Igel 
der Delfin
das Pferd 
 der Storch 
            
die Ente 
der Schwan 
 Η 4η Οκτωβρίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Ζώων, επειδή συμπίπτει με τον εορτασμό της μνήμης του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης, που έχει αναγορευτεί από την Καθολική Εκκλησία ως προστάτης των ζώων και του περιβάλλοντος.


΄Αγιος Φραγκίσκος της Ασίζης 
Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων πρωτογιορτάστηκε το 1931 σ' ένα συνέδριο περιβαλλοντιστών στη Φλωρεντία, ως ένας τρόπος για την ευαισθητοποίηση κοινού και ειδικών για τα υπό εξαφάνιση ζώα. Από τότε, η γιορτή διευρύνθηκε και περιλαμβάνει όλα τα είδη του ζωικού βασιλείου.

H Διεθνής Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων (1978)
Άρθρο 1
Όλα τα ζώα γεννιούνται με ίσα δικαιώματα στη ζωή και στη δυνατότητα ύπαρξης.
Άρθρο 2
1. Ο άνθρωπος οφείλει να σέβεται τη ζωή κάθε ζώου.
2. Ο άνθρωπος ανήκει στο ζωικό βασίλειο και δεν μπορεί να εξοντώνει ή να εκμεταλλεύεται τα άλλα είδη του ζωικού βασιλείου. Αντίθετα, οφείλει να χρησιμοποιεί τις γνώσεις για το καλό των ζώων.
3. Κάθε ζώο δικαιούται φροντίδας, προσοχής και προστασίας από τον άνθρωπο.
Άρθρο 3
1. Κανένα ζώο δεν πρέπει να υποβάλλεται σε κακομεταχείριση ή απάνθρωπη συμπεριφορά.
2. Αν η θανάτωση ενός ζώου θεωρηθεί υποχρεωτική πρέπει να γίνεις στιγμιαία, ανώδυνα και χωρίς καμιά πρόκληση αγωνίας του ζώου.
Άρθρο 4
1. Κάθε ζώο δικαιούται να ζήσει στο φυσικό του χώρο (γη, θάλασσα, αέρας) και να αναπαράγεται σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους,
2. Η στέρηση ελευθερίας του ζώου ακόμη κι αν γίνεται για μορφωτικούς σκοπούς είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη δικαιωμάτων αυτού.
Άρθρο 5
1. Κάθε ζώο που από παράδοση θεωρείται κατοικίδιο δικαιούται να ζήσει με το ρυθμό και τις συνθήκες ζωής και ελευθερίας που αντιστοιχούν στο είδος του. 2. Η διαφοροποίηση αυτών των συνθηκών από τον άνθρωπο έχει σκοπούς κερδοσκοπικούς και είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη.
Άρθρο 6
1. Κάθε ζώο που αποτελεί σύντροφο του ανθρώπου έχει δικαίωμα διάρκειας ζωής ανάλογης με τη φυσική του μακροβιότητα.
2. Η εγκατάλειψη ενός ζώου θεωρείται πράξη απάνθρωπη και εξευτελιστική.
Άρθρο 7
Αναφορικά με τα ζώα που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον άνθρωπο, η διάρκεια και η ένταση δουλειάς πρέπει να είναι σε λογικά πλαίσια, η διατροφή τους ικανοποιητική και η ανάπαυσή τους υποχρεωτική.
Άρθρο 8
1. Οποιοσδήποτε πειραματισμός πάνω στα ζώα, ιατρικός, επιστημονικός, κλπ. Αντιτίθεται προς τα δικαιώματα των ζώων, εφόσον προκαλεί πόνο σωματικό ή ψυχικό.
2. Πρέπει να επιδιώκεται η αντικατάσταση του πειραματισμού πάνω στα ζώα από άλλες υπάρχουσες τεχνικές.
Άρθρο 9
Τα ζώα που εκτρέφονται για τη διατροφή του ανθρώπου πρέπει να στεγάζονται, να τρέφονται, να μετακινούνται και να θανατώνονται χωρίς πρόκληση πόνου και αγωνίας.
Άρθρο 10
1. Απαγορεύεται η εκμετάλλευση των ζώων για τη διασκέδαση των ανθρώπων. 2. Η έκθεση ζώου και τα θεάματα που χρησιμοποιούν ζώα αποτελούν καταστρατήγηση της αξιοπρέπειας και του σεβασμού προς τη ζωή του ζώου.
Άρθρο 11
Κάθε πράξη που χωρίς λόγο προκαλεί θάνατο ζώου είναι βιοκτονία, είναι έγκλημα απέναντι στη ζωή.
Άρθρο 12
1. Κάθε πράξη που προκαλεί θάνατο μεγάλου αριθμού άγριων ζώων αποτελεί «γενοκτονία», έγκλημα απέναντι στο είδος.
2. Η μόλυνση και οποιαδήποτε καταστροφή του φυσικού μας περιβάλλοντος οδηγούν στη γενοκτονία.
Άρθρο 13
1. Σεβασμός επιβάλλεται ακόμη και στο νεκρό ζώο.
2. Κάθε σκηνή βίας στην τηλεόραση και το σινεμά, με θύματα ζώα πρέπει να απαγορευτεί και μόνο οι σκηνές που έχουν σκοπό να ενημερώσουν για τα δικαιώματα των ζώων οφείλουν να προβάλλονται.
Άρθρο 14
1. Οι οργανισμοί προστασίας και προάσπισης των ζώων πρέπει να αντιπροσωπεύονται από κάθε κυβέρνηση.
2. Τα δικαιώματα του ζώου πρέπει να κατοχυρωθούν απ' τους νόμους, όπως ακριβώς και τα δικαιώματα του ανθρώπου.
πηγή: http://www.sansimera.gr/worldays/58#ixzz3FCEH1IH7

http://www.wwf.gr/ 

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2019

1. Oktober „Tag des Kaffees“/Διεθνής Ημέρα Καφέ


1. Oktober  „Tag des Kaffees“/Διεθνής Ημέρα Καφέ 

Η Διεθνής Ημέρα Καφέ καθιερώθηκε το 2015 από τον Διεθνή Οργανισμό Καφέ (ICO), που συσπειρώνει τις παραγωγούς και καταναλώτριες χώρες καφέ, κι έκτοτε γιορτάζεται κάθε χρόνο την 1η Οκτωβρίου, με σκοπό να προωθηθεί η κατανάλωση καφέ και να τιμηθεί το δημοφιλές αφέψημα, με σειρά εκδηλώσεων.
Deutschland liebt Kaffee: Rund 164 Liter Kaffee trinken die Bundesbürger jährlich im Schnitt pro Kopf, und damit deutlich mehr als jedes andere Getränk. Grund genug, dem Kaffee einen Ehrentag zu widmen.
Als Hommage an die aromatischen Bohnen hat der Deutsche Kaffeeverband im Jahr 2006 den „Tag des Kaffees“ ins Leben gerufen. Seitdem sind Kaffeeliebhaber jedes Jahr aufgerufen, sich mit kleinen und großen Aktionen rund um Kaffee zu beteiligen.
Ganz Deutschland feiert 2019 bereits zum 14. Mal den „Tag des Kaffees“. Wie auch im vergangenen Jahr findet der Ehrentag zusammen mit dem neu geschaffenen „International Coffee Day“ am 01. Oktober statt. Damit bekommt Kaffee über die Grenzen Deutschlands hinaus auf der ganzen Welt einen eigenen Feiertag.
  

Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2019

Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 2019 / Europäischer Tag der Sprachen 2019



66.Grundschule Thessaloniki, 6.Klasse , 2019 

66.Grundschule Thessaloniki, 6.Klasse , 2019 

63.Grundschule Thessaloniki, 6.Klasse , 2019 
63.Grundschule Thessaloniki, 5. Klasse, 2019

Σε όλη την Ευρώπη, 800 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εκπροσωπούνται από τα 47 κράτη μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης και ενθαρρύνονται να μάθουν όλο και περισσότερες ξένες γλώσσες, σε οποιαδήποτε ηλικία, εντός ή εκτός σχολείου. Το γεγονός αυτό πηγάζει από την πεποίθηση του Συμβουλίου της Ευρώπης ότι η γλωσσική πολυμορφία αποτελεί εργαλείο για την επίτευξη ευρύτερης διαπολιτισμικής κατανόησης και βασικό στοιχείο στην πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της ηπείρου μας. Ως εκ τούτου, το Συμβούλιο της Ευρώπης στο Στρασβούργο προωθεί την πολυγλωσσία σε όλη την Ευρώπη. 
Με πρωτοβουλία του Συμβουλίου της Ευρώπης, από το 2001 η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου μαζί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
https://edl.ecml.at/Home/tabid/1455/language/el-GR/Default.aspx
Europaweit werden 800 Millionen Bürger, die von den 47 Mitgliedstaaten im Europarat vertreten werden, ermutigt, in jedem Alter in und außerhalb der Schule mehr Sprachen zu lernen. Der Europarat fördert Mehrsprachigkeit in ganz Europa in der Überzeugung, dass sprachliche Vielfalt zu einem besseren Verständnis zwischenden Kulturen beitragen kann und zu den zentralen Bestandteilen des kulturellen Erbes unseres Kontinents zählt.
Auf Initiative des Europarats in Straßburg wird seit 2001 jedes Jahr am 26. September der Europäische Tag der Sprachen gefeiert - zusammen mit der Europäischen Kommission.
https://edl.ecml.at/Home/tabid/1455/language/de-DE/Default.aspx
Η γλωσσική πρόκληση της ΕΗΓ
Φέτος σας προσκαλούμε να πάρετε μέρος σε μια γλωσσική πρόκληση στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών! Οι 51 προκλήσεις που περιέχονται στο εγχειρίδιο παρακάτω ενθαρρύνουν τους μαθητές να πάνε λίγο παραπέρα από τη ζώνη άνεσής τους και να επωφεληθούν από τις άφθονες ευκαιρίες που τους δίνονται να εξασκήσουν ή να μάθουν εκτός τάξης περισσότερα πράγματα για μια γλώσσα. Έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε εύκολες προκλήσεις που δεν απαιτούν πολύ χρόνο (π.χ. «μέτρησε από το 1-10 σε 3 διαφορετικές γλώσσες μέσα σε ένα λεπτό») έως και προκλήσεις που είναι λίγο πιο απαιτητικές (π.χ. «μαζί με έναν φίλο, γράψτε τις λέξεις από ένα τραγούδι / ραπ σε μια ξένη γλώσσα»). Όλο και κάποια πρόκληση θα σας κινήσει το ενδιαφέρον να τη δοκιμάσετε ενώ είναι πιθανό να ανακαλύψετε ότι τελικά γνωρίζετε πολύ περισσότερα από όσα νομίζετε για τις γλώσσες!
Εάν δεν μπορείτε να αποφασίσετε με ποια πρόκληση να ξεκινήσετε, ας αποφασίσει η τύχη για σας κάνοντας κλικ στον τροχό παρακάτω. Εάν απολαμβάνετε τις προκλήσεις τόσο ώστε να καταφέρετε να ολοκληρώσετε 20 ή και περισσότερες, μπορείτε να ανταμείψετε τον εαυτό σας με ένα πιστοποιητικό χρησιμοποιώντας τον παρακάτω σύνδεσμο και, εάν είστε πρόθυμοι να δείξετε στον κόσμο τις γλωσσικές σας ικανότητες, γιατί να μην φέρετε εις πέρας την 51η πρόκληση «τι τολμάς να κάνεις σε μια ξένη γλώσσα;»
In diesem Jahr laden wir alle ein, an einer Sprachen-Challenge rund um den Europäischen Tag der Sprachen teilzunehmen! Die 51 kniffligen Aufgaben, die im Handbuch enthalten sind, ermutigen Lernende, ein wenig aus ihrer Komfortzone herauszukommen und die vielfältigen Möglichkeiten zu nutzen, eine Sprache außerhalb des Klassenzimmers zu üben oder mehr über sie zu lernen. Man kann einfache Aufgaben wählen, die nicht viel Zeit in Anspruch nehmen - wie z.B. "Zähle von 1-10 in 3 verschiedenen Sprachen innerhalb einer Minute" bis hin zu solchen, die etwas anspruchsvoller sind, wie "Schreibe zu zweit einen Lied-/Raptext in einer Fremdsprache". Da ist für jede(n) etwas dabei und du wirst vielleicht entdecken, dass du tatsächlich mehr über Sprachen weißt, als du denkst!
Wenn du dich nicht entscheiden kannst, mit welcher Aufgabe du beginnen sollst, lass den Zufall für dich entscheiden, indem du auf das Rad unten klickst. Wenn dir die Aufgaben so gut gefallen, dass du es schaffst, 20 oder mehr davon zu bestehen, kannst du dich über den unten angeführten Link mit einem Zertifikat belohnen lassen. Wenn du bereit bist, der Welt deine Sprachkenntnisse zu zeigen, dann versuche dich doch an der 51. Aufgabe „Was traust du dich in einer Fremdsprache?“ (siehe unten).
https://edl.ecml.at/Activities/Languagechallenge/tabid/3207/language/de-DE/Default.aspx

Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2019

Schulanfang...sich vorstellen (2019)

Grundschulkinder zeichnen ein Sommerferienbild und schreiben ihren Namen.
Sie stellen sich vor.  ''Mein Name ist.....''
Meine Ferienbrille, Schüler stellen sich vor (64.Grundschule Thessaloniki, 5.Klasse 2019)
Meine Ferienbrille, Schüler stellen sich vor (64.Grundschule Thessaloniki, 5.Klasse 2019)




das ABC / Nomen

    das ABC lernen